Aktualności

Konkurs Mazda Design 2018 - reVISION

data publikacji: 04-03-2018

Tegoroczna, dziewiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2018 organizowana jest pod hasłem reVISION. To zachęta do rewizji sposobu myślenia o współczesnym designie – poszukiwanie nowych znaczeń, czerpanie z odczytywanej na nowo tradycji, łączenie historycznych i nowatorskich metod tworzenia. Dlatego graficznym znakiem konkursu (stworzonym przez grafika - Pawła Miszewskiego) jest symbol nieskończoności namalowany jednym autorskim gestem, oznaczający ciągłość, powtarzalność, odradzanie się idei, innowacyjność czerpiącą z tradycji.

reVISION to również powrót do niektórych elementów tradycyjnych technik produkcji oraz ich połączenie z nowoczesnymi technologiami, czyli praktyki, według których pracują projektanci Mazdy. Bardzo często wprost nawiązują do historii japońskich mistrzów rzemiosła - Takumi i konkretnych rozwiązań czerpanych z rękodzieła, obróbki drewna, metalurgii, a także kaligrafii czy tradycyjnej sztuki pracy z papierem – origami.

Aby wziąć udział w konkursie trzeba wykonać zadanie w jednej z trzech kategorii:

Człowiek – zadanie polega na stworzeniu projektu osobistego środka transportu (MJO - Mobilnej Jednostki Osobistej) przeznaczonego do samodzielnego poruszania się po mieście,
Przestrzeń – Zadanie polega na zaprojektowaniu garażu (jego zewnętrznej bryły), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego – Mazda VISION COUPE,
Znak – Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu uniwersalnego znaku promocyjnego (logotypu) lub plakatu promującego ideę: „przedmiotu wykonanego ręcznie” (hand made) lub „w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” (hand touch).

Specyficzna elegancja, jaką pragnie tworzyć i wyrażać Mazda, zakorzeniona jest w tradycjach klasycznej japońskiej estetyki. Jej istotą jest piękno delikatne i powściągliwe, lecz zarazem bogate i bujne. Ważną jego cechą jest staranna eliminacja wszystkiego, co zbędne – tak długo, aż pozostanie tylko to, co naprawdę konieczne. Dzięki temu doznaje się poczucia obfitości, choć jego źródłem są elementy, które wydają się zadziwiająco proste, zaprojektowane bez komplikacji. Właśnie tak, jak zaprojektowany został nowy koncepcyjny model Mazda VISION Coupe, uznany przez jury 33. edycji Festival Automobile International za najpiękniejszy samochód koncepcyjny świata. - mówi o inspiracjach dla uczestników konkursu Ikuo Maeda - Dyrektor Zarządzający działu Projektowania i Stylistyki Marki, Mazda Motor Corporation

Prace można zgłaszać do 1 maja 2018 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 19 maja 2018 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie podczas Łódź Design Festival.  

powrót